Το παρόν φόρουμ είναι κλειστό και έχει μεταφερθεί σε νέα διεύθυνση.

Eπισκεφτείτε μας στο www.filoumenos.com/forum
Το παρόν φόρουμ είναι κλειστό και έχει μεταφερθεί σε νέα διεύθυνση.

Eπισκεφτείτε μας στο www.filoumenos.com/forum
Θέλετε να αντιδράσετε στο μήνυμα; Φτιάξτε έναν λογαριασμό και συνδεθείτε για να συνεχίσετε.


 
ΦόρουμΦόρουμ  ΠόρταλΠόρταλ  ΕικονοθήκηΕικονοθήκη  ΑναζήτησηΑναζήτηση  Latest imagesLatest images  ΕγγραφήΕγγραφή  Σύνδεση  
Το παρόν φόρουμ έχει κλείσει,επισκεφτείτε μας στην νέα διεύθυνση

http://filoumenos.com/forum

 

 Από Eλληνες η δεξαμενή καυσίμων του μέλλοντος

Πήγαινε κάτω 
2 απαντήσεις
ΣυγγραφέαςΜήνυμα
enemy
Διαχειριστής
Διαχειριστής




Από Eλληνες η δεξαμενή καυσίμων του μέλλοντος Empty
ΔημοσίευσηΘέμα: Από Eλληνες η δεξαμενή καυσίμων του μέλλοντος   Από Eλληνες η δεξαμενή καυσίμων του μέλλοντος EmptyΤετ Νοε 26, 2008 4:03 pm

Από Eλληνες η δεξαμενή καυσίμων του μέλλοντος









Το υπουργείο Ενέργειας των ΗΠΑ έχει υπολογίσει ότι για να είναι οικονομικά βιώσιμες, οι μελλοντικές δεξαμενές υδρογόνου, θα πρέπει να διακρατούν τουλάχιστον το 6% του βάρους τους σε αέριο
















Ο Δημήτρης Γουρνής, του Εργαστηρίου Προωθημένων Υλικών του ολλανδικού πανεπιστημίου του Γκρόνιγκεν και συνεργάτης του Πανεπιστημίου των Ιωαννίνων, άρχισε να κατασκευάζει τη δεξαμενή καυσίμων του μέλλοντος, την οποία σχεδίασε ο επίκουρος καθηγητής φυσικοχημείας Γιώργος Φρουδάκης και η ομάδα του στο Πανεπιστήμιο της Κρήτης.


Συμπίεση
Αν η οικονομία του υδρογόνου πρόκειται κάποτε να γίνει πραγματικότητα, θα χρειαστεί ένα αποτελεσματικό μέσο αποθήκευσης, που να μην απαιτεί τη συμπίεση του υδρογόνου σε επικίνδυνα υψηλές πιέσεις, όπως αναφέρει η επιστημονική επιθεώρηση New Scientist. Το αέριο στη συνέχεια θα τροφοδοτεί μικροσκοπικές κυψέλες καυσίμων που θα δίνουν ενέργεια σε κινητά τηλέφωνα, φορητούς υπολογιστές, αυτοκίνητα κ.ά.

Το υπουργείο Ενέργειας των ΗΠΑ έχει υπολογίσει ότι για να είναι οικονομικά βιώσιμες, οι μελλοντικές δεξαμενές υδρογόνου, θα πρέπει να διακρατούν τουλάχιστον το 6% του βάρους τους σε αέριο.

Μέχρι τώρα, τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί, έχουν μείνει μακριά από αυτό το στόχο. Για παράδειγμα, τα υδρίδια των μετάλλων που συγκροτούν χαλαρές ενώσεις με το υδρογόνο, διακρατούν μόνο το 2%. Έτσι, υπάρχει σε εξέλιξη μια προσπάθεια σε όλο τον κόσμο, προκειμένου να βρεθεί το κατάλληλο υλικό.

Η ομάδα του καθηγητή Φρουδάκη πρόσφατα ανακοίνωσε ότι με βάση προσομοιώσεις στον υπολογιστή, ένα νέο υλικό, που αποτελείται από αλλεπάλληλα στρώματα φύλλων γραφένιου, συνδεδεμένων με νανοσωλήνες άνθρακα, μπορούν να αποθηκεύσουν μέχρι 6,1% του βάρους σε υδρογόνο, ξεπερνώντας έτσι το όριο που έθεσε η αμερικανική κυβέρνηση.

Τώρα, το εργαστήριο του Δ. Γουρνή στην Ολλανδία άρχισε να υλοποιεί αυτό το εξωτικό «σάντουιτς». Μέχρι τώρα έχει δημιουργήσει μια δομή με 40 στρώσεις γραφένιου, που διαχωρίζονται με σφαίρες φουλλερένιου (buckyballs - αλλοτροπικές μορφές άνθρακα).

Ο στόχος του Γουρνή είναι να αντικαταστήσει μέχρι το τέλος του έτους το φουλλερένιο με τους νανοσωλήνες που προτείνει η ομάδα Φρουδάκη και στη συνέχεια να γεμίσει με υδρογόνο τη δεξαμενή που θα έχει δημιουργηθεί, ώστε να ελέγξει στην πράξη ότι όντως ισχύουν οι προβλέψεις του Φρουδάκη.


Εργασία
Οι Ελληνες ερευνητές Γιώργος Δημητρακάκης, Εμμανουήλ Τυλιανάκης και Γιώργος Φρουδάκης, σε πρόσφατη εργασία τους στο περιοδικό «Nano Letters» της Αμερικανικής Χημικής Εταιρίας, ανέφεραν ότι χρησιμοποίησαν ηλεκτρονικούς υπολογιστές για να σχεδιάσουν μια μοναδική δομή αποθήκευσης υδρογόνου, που αποτελείται από παράλληλα φύλλα γραφένιου (στρώματα άνθρακα με πάχος μόλις ενός ατόμου), τα οποία στη συνέχεια σταθεροποιούνται από κάθετες στήλες νανοσωλήνων άνθρακα.

Οι νανοσωλήνες αυτοί είναι μικροσκοπικοί κύλινδροι άνθρακα, περίπου 50.000 φορές λε­πτότεροι από το πλάτος μιας ανθρώπινης τρίχας. Επίσης πρόσθεσαν ιόντα λιθίου στο σχεδιασμό του νέου υλικού για να βελτιώσουν την αποθηκευτική του δυνατότητα.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των τριών επιστημόνων, το νέο υλικό (pillared graphene) μπορεί θεωρητικά να αποθηκεύσει μέχρι 41 γραμμάρια υδρογόνου ανά λίτρο, σχεδόν καλύπτοντας τις αντίστοιχες προδιαγραφές του αμερικανικού υπουργείου Ενέργειας (45 γρ. ανά λίτρο) για εφαρμογές στις μεταφορές.







Του Τάσου Σαραντή
sarantis@pegasus.gr
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
slayer1000
Νέο Μέλος
Νέο Μέλος




Από Eλληνες η δεξαμενή καυσίμων του μέλλοντος Empty
ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Από Eλληνες η δεξαμενή καυσίμων του μέλλοντος   Από Eλληνες η δεξαμενή καυσίμων του μέλλοντος EmptyΠαρ Δεκ 12, 2008 10:15 am

Καλά τα λένε οι Αμερικάνοι αλλά το θέμα είναι πότε θα δωθεί κάτι στην παραγωγή ούτως ώστε να φτάσει και σε μας τους καταναλωτές το προιόν, γιατί πιστεύω ότι μας έχουν κατακλέψει με το πετρέλαιο.
Κατά τ' άλλα πάλι Έλληνας θα δώσει την λύση δεν νόμίζεις φίλε μου;
Έχουμε φοβερούς επιστήμονες αλλά στην Αμερική.
Βέβαια υπάρχει και ο Έλληνας που τα ισοπεδώνει όλα.

Πιστεύω όταν τελικά θα δωθεί στον κοσμάκι να μην είναι Έλληνας
αυτός που θα βρεί τον τρόπο να κάνει μαμουνιά.

ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΤΟ ΕΥΧΟΜΑΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΜΟΥ.
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
 
Από Eλληνες η δεξαμενή καυσίμων του μέλλοντος
Επιστροφή στην κορυφή 
Σελίδα 1 από 1
 Παρόμοια θέματα
-
» Γιώργος Ηλιόπουλος- Τεχνολογίες του Μέλλοντος
» Οι μπαταρίες του μέλλοντος θα είναι μικρότερες, ελαφρύτερες, θα διαρκούν περισσότερο αλλά και θα φορτίζονται σε ελάχιστα δευτερόλεπτα

Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτήΔεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
 :: Επιστημη & Εναλλακτικη Επιστημη :: Επιστημονικά "παράξενα"-Περίεργες εφευρέσεις-
Μετάβαση σε: