Πώς να κάνετε τη γνώμη σας να μετράει περισσότερο
Τι πιστεύετε ότι έχει μεγαλύτερη αξία; Η γνώμη ενός ανθρώπου που μιλάει 100 φορές ή η γνώμη 90 ανθρώπων καθένας από τους οποίους μιλάει από μια φορά; Αν απαντήσατε το δεύτερο λυπάμαι αλλά χάσατε.
Σύμφωνα με μια σειρά 6 πειραμάτων της American Psychological Association οι εκτιμήσεις μας για τις απόψεις της κοινής γνώμης βασίζονται κυρίως στον αριθμό των επαναλήψεων κάθε μηνύματος και λιγότερο στην ποικιλία της προέλευσής του. Με άλλα λόγια, αν ένα μέλος μιας ομάδας διατυπώσει την ίδια θέση αρκετές φορές η εντύπωση για τη δημοτικότητα αυτής της άποψης που θα σχηματιστεί στα υπόλοιπα μέλη είναι σχεδόν το ίδιο ισχυρή με εκείνη που θα αποκτούσαν αν πολλά διαφορετικά άτομα διατύπωναν την ίδια άποψη από μια φορά το καθένα.
Η μελέτη αυτή έχει τεράστια σημασία για τον πολιτικό και κοινωνικό βίο διότι μας βοηθά να κατανοήσουμε πώς μικρές οργανωμένες μειοψηφίες με σχεδόν παράλογες απόψεις καταφέρνουν συχνά να κερδίσουν σημαντικές πολιτικές νίκες. Επαναλαμβάνοντας επίμονα και για καιρό την ίδια θέση παρασύρουν τους γύρω τους και τελικά κάνουν πολλούς από αυτούς να πιστέψουν πως οι απόψεις που διατυπώνουν είναι πολύ δημοφιλέστερες από ό,τι στην πραγματικότητα.
Έτσι, οι πολιτικοί θα τις ακούσουν με μεγαλύτερο ενδιαφέρον, ενώ όσοι επηρεάζονται εύκολα από τις απόψεις της πλειοψηφίας θα καταλήξουν να τις ενστερνιστούν και οι ίδιοι. Όλες οι γνώμες λοιπόν δεν είναι ίδιες και οι ισχυρογνώμονες ξέρουν πολύ καλά γιατί επιμένουν να επαναλαμβάνουν ξανά και ξανά την άποψή τους. Καταλαβαίνουν, έστω και υποσυνείδητα, πως στο τέλος η εμμονή τους μπορεί, άμεσα ή έμμεσα, να μας επηρεάσει.
Δειτε εδω:
h**p://www.sciencedaily.com/releases/2007/05/070520183447.htm