Το παρόν φόρουμ είναι κλειστό και έχει μεταφερθεί σε νέα διεύθυνση.

Eπισκεφτείτε μας στο www.filoumenos.com/forum


 
ΦόρουμΦόρουμ  ΠόρταλΠόρταλ  ΕικονοθήκηΕικονοθήκη  Συχνές ΕρωτήσειςΣυχνές Ερωτήσεις  ΑναζήτησηΑναζήτηση  ΕγγραφήΕγγραφή  Σύνδεση  
Το παρόν φόρουμ έχει κλείσει,επισκεφτείτε μας στην νέα διεύθυνση

http://filoumenos.com/forum

Μοιραστείτε | 
 

 Βιομετρικες αερομεταφορες

Πήγαινε κάτω 
ΣυγγραφέαςΜήνυμα
enemy
Διαχειριστής
Διαχειριστής



ΔημοσίευσηΘέμα: Βιομετρικες αερομεταφορες   Τετ Νοε 12, 2008 2:46 pm

Βιομετρικες αερομεταφορες





ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΑΡΧΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ

Ταχ. Δ/νση: Λ. Κηφισίας 1-3
115 23 ΑΘΗΝΑ
ΤΗΛ.: 210-6475601-701
FAX: 210-6475628



Αθήνα 23/06/2004
Α.Π.: 1450


ΑΠΟΦΑΣΗ ΑΡ. 39/2004


Η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, συνήλθε μετά από πρόσκληση του Προέδρου της σε τακτική συνεδρίαση την 27-05-2004 στο κατάστημά της αποτελούμενη από τον κ. Χ. Παλαιοκώστα, Αναπληρωτή Πρόεδρο, σε αντικατάσταση του Προέδρου, κ. Δ. Γουργουράκη, ο οποίος απουσίαζε λόγω κωλύματος, και τους Σ. Λύτρα, Α. Παπαχρίστου, Σ. Σαρηβαλάση και Ν. Φραγκάκη, μέλη, και το αναπληρωματικό μέλος Α. Παπανεοφύτου σε αναπλήρωση του τακτικού μέλους Ν. Παπαγεωργίου, ο οποίος αν και είχε προσκληθεί νομίμως δεν προσήλθε λόγω κωλύματος, προκειμένου να εξετάσει την υπόθεση που αναφέρεται στο ιστορικό της παρούσας. Εισηγητές είχαν οριστεί από τον Πρόεδρο ο Ν. Φραγκάκης, μέλος της Αρχής και ο Β. Ζορκάδης, προϊστάμενος Γραμματείας της Αρχής, χωρίς ο τελευταίος να έχει δικαίωμα ψήφου. Παρούσα ήταν και η Α. Κανακάκη ως γραμματέας, χωρίς δικαίωμα ψήφου.

Η Αρχή έλαβε υπόψη τα παρακάτω:

Α΄

Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών «ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ» (ΔΑΑ) μας γνωστοποίησε με το έγγραφό του από *** ότι διερευνά νέες μεθόδους για την περαιτέρω ενίσχυση του υπάρχοντος συστήματος ελέγχου πρόσβασης –προσπέλασης, με σκοπό την καλύτερη δυνατή διασφάλιση της πρόσβασης στο Κέντρο Επιχειρήσεων του Αερολιμένα (ΚΕΑ) – Airport Services Operations Center (ASOC). Στο πλαίσιο αυτό, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών έχει την πρόθεση να εφαρμόσει πιλοτικά βιομετρική τεχνολογία. Στη συνεδρίαση της Αρχής της 13-05-2004 κλήθηκε και παρέστη το σωματείο εργαζομένων στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, το οποίο εκπροσωπήθηκε από τους κκ. ***, πρόεδρο, ***, γενικό γραμματέα και ***, ταμία . Από την ανωτέρω γνωστοποίηση, τα συνημμένα έγγραφα, τα πρακτικά της συνεδρίασης της Αρχής της 29-04-2004, καθώς και τις απόψεις που αναπτύχθηκαν κατά την ακρόαση των εκπροσώπων του σωματείου εργαζομένων στον Αερολιμένα, προκύπτουν τα ακόλουθα:

1. Με την εφαρμογή του βιομετρικού συστήματος ο ΔΑΑ επιδιώκει τη διασφάλιση της διαδικασίας επαλήθευσης της ταυτότητας του υπαλλήλου κατά τον έλεγχο πρόσβασης στο ΚΕΑ. Σύμφωνα με τα έγγραφα του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, η χρήση του συστήματος σχετίζεται μόνο με τους υπαλλήλους του Αερολιμένα που έχουν δικαίωμα πρόσβασης στο ΚΕΑ και δεν επεκτείνεται σε άλλους χώρους.

2. Το προτεινόμενο σύστημα επαλήθευσης της ταυτότητας βασίζεται στα βιομετρικά χαρακτηριστικά της ίριδας και των δύο οφθαλμών. Προϋποθέτει δε μια φάση προετοιμασίας ή εγγραφής, κατά την οποία οι υπάλληλοι που έχουν δικαίωμα πρόσβασης στο ΚΕΑ θα προσέρχονται στο γραφείο έκδοσης αδειών εισόδου του Αερολιμένα και θα υποβάλλονται στην ανάγνωση από κατάλληλες συσκευές των βιομετρικών τους χαρακτηριστικών. Τα βιομετρικά τους στοιχεία θα αποθηκεύονται κρυπτογραφημένα σε ‘έξυπνες κάρτες’ (smart cards), μαζί με το ονοματεπώνυμό τους, την εταιρία στην οποία εργάζονται, ημερομηνία λήξης της κάρτας (αν υπάρχει), καθώς και μοναδικό κωδικό αριθμό της κάρτας, ο οποίος δίνεται στο πλαίσιο του συστήματος ελέγχου πρόσβασης του Αερολιμένα. Βιομετρικά χαρακτηριστικά υπαλλήλων θα αποθηκεύονται μόνο στις smart cards και όχι σε συγκεντρωτική βάση της εταιρίας. Κάθε φορά που ένας υπάλληλος θα ελέγχεται προκειμένου να εισέλθει στο ΚΕΑ, αυτός θα παρουσιάζει την ‘έξυπνη κάρτα’ του και ταυτόχρονα θα υποβάλλεται σε ιριδοσκόπηση και των δύο οφθαλμών. Τα βιομετρικά στοιχεία τα οποία θα σχηματίζονται από την τρέχουσα ανάγνωση της ίριδος των ματιών θα συγκρίνονται με αυτά που είναι αποθηκευμένα στην έξυπνη κάρτα και, εφόσον ταυτίζονται, θα επιτρέπεται η είσοδος στο ΚΕΑ. Διαφορετικά, δεν θα επιτρέπεται η είσοδος στο ΚΕΑ.

3. Ο ΔΑΑ με δική του πρωτοβουλία ανάθεσε την εκπόνηση μελέτης με τον τίτλο ¨Αποτίμηση Επικινδυνότητας του Κέντρου Επιχειρήσεων του Αερολιμένα: Εντοπισμός Αναγκαίων Μέτρων Ασφαλείας και Πολιτική Χρήσης Βιομετρικών Τεχνολογιών¨, αντίγραφο της οποίας κοινοποιήθηκε στην Αρχή. Ωστόσο, η μελέτη αυτή περιορίζεται, σχετικά με την εγκατάσταση και λειτουργία βιομετρικών τεχνολογιών, σε ορισμένες συστάσεις και στην αναφορά κάποιων γενικών απαιτήσεων ασφαλείας, χωρίς να παραθέτει ειδικές διαδικασίες και μέτρα ασφαλείας για την προστασία των βιομετρικών δεδομένων των εργαζομένων.

Β΄

Μετά από εξέταση όλων των παραπάνω στοιχείων και μετά από συζήτηση

Η ΑΡΧΗ
ΣΚΕΦΤΗΚΕ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΝ ΝΟΜΟ

4. Το άρθρο 2 του Ν. 2472/97 ορίζει τα εξής:
1. Για τους σκοπούς του παρόντος νόμου νοούνται ως:
α) “Δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα”, κάθε πληροφορία που αναφέρεται στο υποκείμενο των δεδομένων. Δεν λογίζονται ως δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα τα στατιστικής φύσεως συγκεντρωτικά στοιχεία, από τα οποία δεν μπορούν πλέον να προσδιορισθούν τα υποκείμενα των δεδομένων.
Επίσης το άρθρο 4 του Ν. 2472/97 ορίζει τα εξής:

Τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα για να τύχουν νόμιμης επεξεργασίας πρέπει :
α) Να συλλέγονται κατά τρόπο θεμιτό και νόμιμο για καθορισμένους, σαφείς και νόμιμους σκοπούς και να υφίστανται θεμιτή και νόμιμη επεξεργασία ενόψει των σκοπών αυτών.
β) Να είναι συναφή, πρόσφορα, και όχι περισσότερα από όσα κάθε φορά απαιτείται εν όψει των σκοπών της επεξεργασίας.
γ) Να είναι ακριβή και, εφόσον χρειάζεται, να υποβάλλονται σε ενημέρωση.

5. Σύμφωνα με τις παραπάνω διατάξεις, τα δεδομένα που χρησιμοποιούνται για την ταυτοποίηση ενός προσώπου με χρήση βιομετρικών μεθόδων ή, αλλιώς, η ψηφιακή απεικόνιση ενός φυσικού χαρακτηριστικού, αποτελούν προσωπικά δεδομένα και, κατά τη γνωστοποίηση, θα τυγχάνουν επεξεργασίας.

6. Εξάλλου, σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 4 παρ. 1 του ν. 2472/1997 τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα πρέπει να συλλέγονται κατά τρόπο θεμιτό και νόμιμο για καθορισμένους, σαφείς και νόμιμους σκοπούς (εδάφ. α) και να είναι συναφή, πρόσφορα και όχι περισσότερα από όσα κάθε φορά απαιτείται ενόψει των σκοπών της επεξεργασίας (εδάφ. β). Κάθε επεξεργασία προσωπικών δεδομένων που δεν είναι αναγκαία για την επίτευξη του επιδιωκόμενου σκοπού δεν είναι νόμιμη.

7. Η επεξεργασία προσωπικού δεδομένου που δεν είναι αναγκαία για την επίτευξη του επιδιωκόμενου σκοπού δεν είναι θεμιτή και όταν ακόμη το υποκείμενο παρέχει γι’ αυτήν την σύμφωνα με το άρθρο 5 παρ. 1 ή το άρθρο 7 παρ. 2 εδ. α του ν. 2472/1997, συγκατάθεσή του, διότι η τελευταία δεν επιτρέπει καθεαυτήν την επεξεργασία που αντίκειται στην αρχή του σκοπού και της αναγκαιότητας (απόφαση αριθ. 510/17/15.5.2000 της Αρχής). Έτσι, η συναίνεση δεν αναιρεί τον παράνομο χαρακτήρα της επεξεργασίας ακόμα και όταν το υποκείμενο δέχεται να εκτεθεί σε βιομετρικούς ελέγχους, εφόσον είναι η επεξεργασία δεν είναι αναγκαία για την επίτευξη του σκοπού.

8. Σχετικά με το ζήτημα της εναρμόνισης συγκεκριμένης επεξεργασίας με τον σκοπό και την αναγκαιότητά της, η Αρχή έχει εκδώσει ήδη τις με α.π. 245/9, 9/2003 και 2582/2003 αποφάσεις. Συγκεκριμένα, α) η Αρχή, με απόφαση της 20.3.2000 (α.π. 245/9) επέβαλε τη διακοπή επεξεργασίας δακτυλοσκοπικών δεδομένων για τον έλεγχο εισόδου και εξόδου εργαζομένων σε δημοτικό κτήριο, ως υπερβαίνουσα το σκοπό της επεξεργασίας, υπέρβαση που δεν θεραπεύει η συγκατάθεση των υποκειμένων. Έκρινε μάλιστα ότι πρέπει να επιλέγονται ηπιότεροι τρόποι ελέγχου, με την παρατήρηση ότι το συνολικό πρόβλημα συλλογής των πληροφοριών με ηλεκτρονικά ή άλλα μέσα θα αντιμετωπισθεί με γενικούς κανονισμούς που επιφυλάσσεται να εκδώσει η Αρχή στο μέλλον, μετά από ενδελεχή μελέτη όλων των πτυχών του ζητήματος. Επίσης, η Αρχή με απόφασή της 5-11-2003 (α.α. 52/2003), έκρινε ως μη νόμιμη τη συλλογή και επεξεργασία δεδομένων δακτυλοσκόπησης και ίριδας του οφθαλμού στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, στα πλαίσια του πιλοτικού προγράμματος S-Travel, για την επαλήθευση της ταυτότητας των επιβατών που πρόκειται να ταξιδέψουν, επειδή, εξεταζόμενη υπό το πρίσμα των αρχών του σκοπού και της αναγκαιότητας, υπερβαίνει την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων που είναι αναγκαία για την επίτευξη του επιδιωκόμενου από το ενλόγω πιλοτικό πρόγραμμα σκοπού. β) Αντιθέτως, με την απόφαση της 31-03-2003 (α.α. 9/2003) η Αρχή, αφού επανέλαβε όσα αναφέρονται στην προηγούμενη απόφασή της, έκρινε, εφαρμόζοντας τα ίδια κριτήρια, ότι δεν παραβιάζονται τα, σύμφωνα με την οδηγία 115/2001 της Αρχής, δικαιώματα των εργαζομένων με την εγκατάσταση βιομετρικού συστήματος (στοιχεία της γεωμετρίας του χεριού) αποκλειστικώς για τον σκοπό του ελέγχου πρόσβασής τους στις κρίσιμες (ενν. ιδιαίτερα ευαίσθητες από πλευράς ασφαλείας των συγκοινωνιών) εγκαταστάσεις του Αττικού Μετρό. Όπως από τις αποφάσεις αυτές συνάγεται, κάθε σχετικό ζήτημα πρέπει να κρίνεται αυτοτελώς βάσει των πραγματικών στοιχείων που το συνοδεύουν.
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών
enemy
Διαχειριστής
Διαχειριστής



ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Βιομετρικες αερομεταφορες   Τετ Νοε 12, 2008 2:47 pm

9. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, το Κέντρο Επιχειρήσεων του Αερολιμένα περιγράφεται από το Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών και αναγνωρίζεται ως χώρος νευραλγικής σημασίας και υψίστης ασφαλείας και ότι η ομαλή λειτουργία του Αερολιμένα εξαρτάται από την ομαλή λειτουργία του κέντρου επιχειρήσεων. Ως εκ τούτου πρέπει να διασφαλιστεί η ασφαλής πρόσβαση σε αυτό.

10. Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων από την πλευρά τους διατύπωσαν την άποψη ότι η εφαρμογή των βιομετρικών δεδομένων δεν αποτελεί απειλή για την ιδιωτικότητα και την προστασία των προσωπικών τους δεδομένων, εφόσον λαμβάνονται τα αναγκαία μέτρα ασφαλείας και αποτρέπεται οποιαδήποτε αλλαγή σκοπού ή τεχνικών δυνατοτήτων συλλογής και επεξεργασίας των βιομετρικών στοιχείων. Επίσης, από πλευράς του Σωματείου των Εργαζομένων διατυπώθηκε η επιθυμία για την ενημέρωση όλων των εργαζομένων σχετικά με την εγκατάσταση του βιομετρικού συστήματος επαλήθευσης της ταυτότητας των εισερχομένων στο Κέντρο Επιχειρήσεων του Αερολιμένα.
11. Ενόψει των δεδομένων αυτών και των αποφάσεων της Αρχής που προηγήθηκαν, η επεξεργασία βιομετρικών στοιχείων ίριδας των οφθαλμών, εξεταζόμενη υπό το πρίσμα των αρχών του σκοπού και της αναγκαιότητας, δεν αντίκειται σε διατάξεις του νόμου 2472/97 και συνεπώς επιτρέπεται η συλλογή και επεξεργασία των δεδομένων της ίριδας των οφθαλμών για την επαλήθευση της ταυτότητας των εργαζομένων που έχουν δικαίωμα πρόσβαση στο Κέντρο Επιχειρήσεων του Αερολιμένα. Και αυτό διότι ο σκοπός που επιδιώκεται με τη μέθοδο που προαναφέρθηκε είναι κρίσιμης και καθοριστικής σημασίας για τη διασφάλιση της ασφαλούς λειτουργίας του Αεροδρομίου και την προστασία των επιβατών και των εργαζομένων δεδομένου ότι ηπιότερα μέσα επαλήθευσης της ταυτότητας δεν χαρακτηρίζονται από τον ίδιο βαθμό ασφαλείας και αποτελεσματικότητας.

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ

Η επεξεργασία βιομετρικών στοιχείων για τη διασφάλιση της πρόσβασης των εργαζομένων του ΔΑΑ στο κρίσιμης σημασίας Κέντρο Επιχειρήσεών του (ΚΕΑ), η οποία γνωστοποιήθηκε με το με α.π. 2054, από 29-08-2003, έγγραφό του, είναι νόμιμη και συνεπώς επιτρέπεται η συλλογή και επεξεργασία των δεδομένων ίριδας των οφθαλμών μόνον των εργαζομένων, οι οποίοι εισέρχονται και παρέχουν τις υπηρεσίες τους στο Κέντρο Επιχειρήσεων του Αερολιμένα, υπό τις ακόλουθες προϋποθέσεις:
1. Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών θα ενημερώσει λεπτομερώς και πριν την εγκατάσταση και λειτουργία του βιομετρικού συστήματος όλους τους εργαζομένους του, οι οποίοι έχουν πρόσβαση στο Κέντρο Επιχειρήσεων.
2. Δεν επιτρέπεται οποιαδήποτε επέκταση λειτουργιών ή άλλη τεχνική αλλαγή ή αλλαγή διαδικασιών σχετικά με την εφαρμογή και λειτουργία του βιομετρικού συστήματος, χωρίς προηγούμενη έγκριση της Αρχής.
3. Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών πρέπει να εξειδικεύσει το σχέδιο (συμπεριλαμβανομένης της πολιτικής) ασφαλείας που διαθέτει και σε σχέση με την εγκατάσταση και λειτουργία του βιομετρικού συστήματος και να υποβάλει αντίγραφό του στην Αρχή εντός έξι μηνών. Επίσης, ο ΔΑΑ είναι υποχρεωμένος να υποβάλει εντός έξι μηνών λεπτομερείς περιγραφές των μέτρων ασφαλείας, συμπεριλαμβανομένων των πρωτοκόλλων και αναφορά των κρυπτογραφικών αλγορίθμων που χρησιμοποιούνται στο βιομετρικό σύστημα.
4. Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών πρέπει να υποβάλει στην Αρχή, με την ολοκλήρωση της πιλοτικής εφαρμογής του βιομετρικού συστήματος, και πάντως το βραδύτερο σε ένα έτος από τη χορήγηση της άδειας, έκθεση στην οποία να παρατίθενται τα συμπεράσματα από τη λειτουργία του συστήματος και ενδεχόμενα προβλήματα, από τεχνικής σκοπιάς και σε συνδυασμό με την προστασία των προσωπικών δεδομένων και την ανταπόκριση του συστήματος από τους εργαζομένους - χρήστες.


Ο Πρόεδρος Η Γραμματέας


Χρήστος Παλαιοκώστας Αγγελική Κανακάκη
Αναπληρωτής Πρόεδρος
Σ.Σ.Athens International Airport (http://www.aia.gr) Aviation Services Operation Centre
Υπουργείο Δημόσιας Τάξης (http://www.ydt.gr) Ministry Of Public Order, Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Αττικής, Διεύθυνση Αστυνόμευσης ΔΑΑ(Κτίριο 10,ΤΘ 80059,19004 Σπάτα)Κέντρο Επιχειρήσεων 2103536924
www.mopo.gr/main/Article.jsp?ArticleID=10290
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών
enemy
Διαχειριστής
Διαχειριστής



ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Βιομετρικες αερομεταφορες   Τετ Νοε 12, 2008 2:48 pm

ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΡΧΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Ολυμπιακό μετάλλιο στο «Μεγάλο Αδελφό»
Τεράστια προβλήματα στελέχωσης αντιμετωπίζει η Αρχή
Ανεξέλεγκτη είναι η λειτουργία του «Μεγάλου Αδερφού» με τις κάμερες που τοποθέτησε η κυβέρνηση στις Ολυμπιακές πόλεις και θα λειτουργήσουν κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων με πρόσχημα την ασφάλειά τους, όπως παραδέχτηκε ο Δ. Γουργουράκης, πρόεδρος της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα. Ωστόσο, ο Δ. Γουργουράκης δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο ο «Μεγάλος Αδερφός» να παραμείνει - υπό όρους και προϋποθέσεις - και μετά το πέρας της Ολυμπιάδας.
Ο Δ. Γουργουράκης σε χτεσινή συνέντευξη Τύπου για τα πεπραγμένα της Αρχής Προστασίας, αναφερόμενος στις ηλεκτρονικές κάμερες που εγκατέστησε η κυβέρνηση για τους Ολυμπιακούς Αγώνες, το γνωστό σύστημα «C4I» (Command, Control, Coordination, Communication & Intelligence), δηλαδή Διοίκηση, Έλεγχος, Επικοινωνία, Συντονισμός και Ενοποίηση, ανέφερε ότι είναι δύσκολος ο έλεγχός του και πρόσθεσε πως οι ηλεκτρονικές κάμερες θα παραμείνουν μέχρι τις 4 Οκτώβρη, καθώς μέχρι αυτή την προθεσμία η Αρχή έδωσε την έγκρισή της.
Ερωτηθείς ο πρόεδρος της Αρχής Προστασίας να σχολιάσει προηγούμενη δήλωση του υπουργού Δημόσιας Τάξης Γ. Βουλγαράκη πως οι κάμερες θα παραμείνουν και μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες, απάντησε ότι η Αρχή δε δέχεται αυτή την άποψη και έδωσε την άδεια μόνο μέχρι τις 4 Οκτώβρη.
Παράλληλα ο Δ. Γουργουράκης σημείωσε ότι θα πρέπει να υποβληθεί νέο αίτημα προς την Αρχή από την κυβέρνηση και τότε η Αρχή Προστασίας θα κρίνει αν οι κάμερες του «Μεγάλου Αδερφού» θα παραμείνουν και υπό ποιους όρους και προϋποθέσεις θα λειτουργήσουν.
Αλλά και για την επίδειξη του συστήματος C4I που έγινε στο λιμάνι του Πειραιά, επιδεικνύοντας τις δυνατότητές του, παρουσία πρακτόρων ξένων υπηρεσιών, ο Δ. Γουργουράκης παραδέχτηκε ότι υφίσταται πρόβλημα προσωπικών δεδομένων. Ο πρόεδρος της Αρχής Προστασίας συμπλήρωσε ότι στο θέμα αυτό υπάρχει συναρμοδιότητα της Ελληνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και της Αρχής Προστασίας Απορρήτου, με αποτέλεσμα να υπάρχει αναποτελεσματικότητα. Πάντως, σημείωσε πως αν τεθεί στην Αρχή Προστασίας οφείλει να τοποθετηθεί.
Σχετικά με τη δακτυλοσκόπηση που απαιτεί η αμερικάνικη πρεσβεία σε όσους Έλληνες σκοπεύουν να ταξιδέψουν στις ΗΠΑ, ο Δ. Γουργουράκης αρνήθηκε να τοποθετηθεί, λέγοντας ότι είναι ένα πολύπλοκο θέμα και πως η Αρχή δεν μπορεί να ελέγχει τις ξένες πρεσβείες.Αναφερόμενος, στο πληροφορικό σύστημα Σένγκεν, ο Δ. Γουργουράκης σημείωσε πως η Αρχή θεωρεί ότι το Εθνικό Τμήμα του SIS του Σένγκεν επιδεικνύει ιδιαίτερη αυστηρότητα όσον αφορά την καταχώριση αλλοδαπών στο SIS.
Σ.Σ.Command, Control, Communications, Computers & Intelligence (C4I)
Schengen Information System (SIS)
Σχετικά με το US-VISIT PROGRAM http://www.dhs.gov/xtrvlsec/programs/ed ... _0435.shtm
Σχετικά με την ηλεκτρονική δακτυλοσκόπηση στους ξένους επισκέπτες στην Ιαπωνία https://www.youtube.com/watch?v=ZiBFYSXKu10&NR=1
Για να υπογράψεις και εσύ την αναφορά στο Ιαπωνικό Υπουργείο Δικαιοσύνης για κατάργηση του ανωτέρω μέτρου http://www.ipetitions.com/petition/fingerprints-japan
Επιπρόσθετα,έχε υπόψη ότι στο Ομάν,οι ξένοι επισκέπτες υποβάλλονται σε ηλεκτρονική δακτυλοσκόπηση & ιριδοσκόπηση
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών
enemy
Διαχειριστής
Διαχειριστής



ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Βιομετρικες αερομεταφορες   Τετ Νοε 12, 2008 2:49 pm

Ηλεκτρονικός πομπός σε κάθε επιβάτη αεροσκάφους
Στα αεροδρόμια της Ε.Ε.
Με αφορμή την καταπολέμηση των καθυστερήσεων των πτήσεων στα αεροδρόμια λόγω των αργοπορημένων επιβατών, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προωθεί, και με ελληνική συνδρομή, πρόγραμμα εξατομικευμένης παρακολούθησης των πολιτών. Το πρόγραμμα φέρει την επωνυμία Op-Tag και λειτουργεί με ένα μικροσκοπικό πομπό (τσιπ), που έχει τη δυνατότητα να μεταδίδει σήματα ώστε να είναι δυνατός ανά πάσα στιγμή ο εντοπισμός αυτού που το φέρει.
Στην παρούσα πιλοτική φάση λειτουργίας του, που διεξήχθη σε ουγγρικό αεροδρόμιο, χρησιμοποιήθηκαν εθελοντές, οι οποίοι φορούσαν ειδικό βραχιολάκι με το τσιπ. Στην τελική του φάση, ωστόσο, είναι άγνωστο πού θα τοποθετείται ο πομπός.
Ζήτημα ανθρωπίνων δικαιωμάτων σχετικά με την εφαρμογή του μέτρου έθεσε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ο ευρωβουλευτής της Ν.Δ. Ν. Βακάλης για να λάβει από τον επίτροπο Εσωτερικών Φράνκο Φρατίνι την απάντηση ότι το σύστημα θα χρησιμοποιείται «μόνο με τη συγκατάθεση» του πολίτη ή αν το επιβάλλει ο νόμος, δηλαδή είτε με τη συγκατάθεση του πολίτη είτε χωρίς αυτή, πάντα βέβαια με πλήρη σεβασμό στα ατομικά δικαιώματα.
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_art ... 007_215549
Eξατομικευμένη παρακολούθηση στα αεροδρόμια
Tσιπάκι θα εντοπίζει τον αργοπορημένο επιβάτη
Του ανταποκριτή μας στις Βρυξελλες Κωνσταντινου Καλλέργη
Πρόγραμμα εξατομικευμένης παρακολούθησης των πολιτών, το οποίο αναπτύσσεται και με ελληνική συνδρομή, χρηματοδοτεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με αθώο, όπως πάντα, εφαλτήριο την καταπολέμηση των καθυστερήσεων στα αεροδρόμια, αλλά κατάληξη που μπορεί να είναι εξαιρετικά ευρύτερη… Το πρόγραμμα, με την επωνυμία Op-Tag, λειτουργεί με τη συνεχή και πλήρη παρακολούθηση όλων των χώρων των αεροδρομίων, αλλά η κρίσιμη διαφορά του από ένα απλό κλειστό κύκλωμα τηλεόρασης είναι η δυνατότητά του να εντοπίζει άμεσα και ονομαστικά κάθε έναν επιβάτη που βρίσκεται στο αεροδρόμιο.
Σε όλους τους ταξιδιώτες είναι γνωστές οι απεγνωσμένες εκκλήσεις από τα μεγάφωνα «παρακαλείται ο κ. Τάδε να μεταβεί αμέσως στην έξοδο 10»… Με το Op-Tag ο κ. Τάδε θα εντοπίζεται άμεσα από τις κάμερες και αντί μεγαφωνικών εκκλήσεων θα δέχεται την… επίσκεψη των ανδρών της ασφαλείας του αεροδρομίου. Μάλιστα, δεν θα είναι καν απαραίτητο να σταλεί κάποιος να τον… μαζέψει, καθώς θα είναι δυνατόν να κληθεί να σπεύσει στο αεροπλάνο από το πλησιέστερο σε αυτόν μεγάφωνο…
Θεμέλιο του συστήματος είναι ένα μικροσκοπικό τσιπ με δυνατότητα εκπομπής σήματος, το διαβόητο τσιπ «RFID», που βρίσκει ολοένα και μεγαλύτερη διάδοση και στην ουσία είναι ικανό να μεταδώσει σε (σχετικά μικρή) ακτίνα σήμα που επιτρέπει τον επακριβή εντοπισμό του προϊόντος, υλικού ή… ανθρώπινου που το φέρει. Συνδυάζοντας το σήμα από τα τσιπ αυτά με την εικόνα από τις ειδικές οκταπλές κάμερες που προβλέπει το σύστημα, ο εντοπισμός του αργοπορημένου επιβάτη γίνεται εξαιρετικά εύκολος, όπως άλλωστε και ο εντοπισμός ενδεχομένως και με προσφυγή σε αποθηκευμένες ψηφιακές φωτογραφίες οιουδήποτε βρίσκεται εντός της ακτίνας δράσης του συστήματος. Για το πρόγραμμα έχει συσταθεί εταιρεία από τρεις βρετανικές εταιρείες, το πανεπιστήμιο του Λονδίνου, μια γαλλική, μια ουγγρική και το Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Τηλεπικοινωνιακών Συστημάτων του Πολυτεχνείου Κρήτης.
Τα οφέλη μπορεί να είναι προφανή σε ό,τι αφορά τον περιορισμό του κόστους των καθυστερήσεων για τις εταιρείες, καθώς υπολογίζεται ότι μέχρι και 10% των καθυστερήσεων οφείλεται, ακριβώς, σε αργοπορημένους επιβάτες. Για τον υπόλοιπο κόσμο, όμως, η τεχνολογία θέτει αμείλικτα ερωτήματα. Κατ’ αρχάς, η ίδια η ιδέα της διαρκούς και εξατομικευμένης παρακολούθησης έστω και μόνο στα αεροδρόμια δεν είναι ή τουλάχιστον δεν πρέπει να είναι ό,τι ευκολότερο να δεχθεί ο μέσος πολίτης, ιδίως καθώς ουδεμία απολύτως εγγύηση παρέχεται ή μπορεί να παρασχεθεί σε ό,τι αφορά τη χρήση των δεδομένων που προκύπτουν.
Το θέμα, θα πρέπει να σημειωθεί, έθεσε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ο ευρωβουλευτής της Ν.Δ. Ν. Βακάλης για να λάβει από τον επίτροπο Εσωτερικών Φράνκο Φρατίνι την απάντηση ότι το σύστημα θα χρησιμοποιείται «μόνο με τη συγκατάθεση» του πολίτη ή αν το επιβάλλει ο νόμος, δηλαδή είτε με τη συγκατάθεση του πολίτη είτε χωρίς αυτή, πάντα βέβαια με πλήρη σεβασμό στα ατομικά δικαιώματα, ελευθερίας κ.λπ…
Άλλωστε, και η ίδια η αρχή της συγκατάθεσης είναι σχετική, καθώς ουδείς διασφαλίζει τον πολίτη και επιβάτη ότι θα έχει και το δικαίωμα να αρνηθεί την παρακολούθηση και το δικαίωμα να ταξιδέψει. Στις Βρυξέλλες, για παράδειγμα, ο δημοσιογράφος έχει κάθε δικαίωμα να αρνηθεί την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων του από την Ασφάλεια, όμως αν το αρνηθεί, του απαγορεύεται η πρόσβαση σε κτίρια και χώρους κρίσιμους για την άσκηση του επαγγέλματός του.
Στην παρούσα, πιλοτική φάση (που διεξήχθη σε ουγγρικό αεροδρόμιο) χρησιμοποιήθηκαν εθελοντές ο οποίοι όφειλαν να φέρουν ειδικό βραχιολάκι με το RFID ώστε να είναι σε θέση να εντοπισθούν από τις κάμερες. Ωστόσο, είναι προφανές ότι το σύστημα δεν μπορεί να λειτουργήσει εθελοντικά, όπως είναι επίσης αρκετά σαφές ότι δεν υπάρχει τίποτα που να διασφαλίζει την αξιοποίησή του αποκλειστικά για τον εντοπισμό των καθυστερημένων επιβατών και όχι για μια πολύ ευρύτερη επιτήρηση χώρων σε αεροδρόμια και μη. Στην τελική του φάση παραμένει άγνωστο πού θα τοποθετείται.
Επιπλέον, τέτοια τσιπ ήδη έχουν κάνει την εμφάνισή τους στο γενικό εμπόριο, ενσωματωμένα σε κάθε λογής προϊόντα και η χρήση τους αναμένεται να γενικευθεί εντός των ερχόμενων ετών. Η τεχνολογία δίνει δυνατότητες και γεννά ερωτήματα. Η πολιτεία είναι εκείνη που δίνει τις απαντήσεις και μέχρι τώρα οι απαντήσεις που έχουν δοθεί από την Ευρώπη μόνο ανησυχητικές είναι.
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_art ... 007_215541
Σ.Σ.Radio Frequency Identification (RFID) Αναγνώριση / Εξακρίβωση ή Προσδιορισμός ταυτότητας μέσω ραδιοσυχνοτήτων
A Specific Targeted Research Project funded by the European Commission under the 6th Framework program for Aeronautics & Space (http://www.optag-consortium.com)
michalis@danai.systems.tuc.gr, Μιχάλης Ζερβάκης
Technical University of Crete
Department of Electronic & Computer Engineering / Τμήμα Ηλεκτρονικών Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών
(ΗΜΜΥ) Systems Division
Telecommunications Systems Institute (http://www.tsinet.gr)
Πολυτεχνειούπολη, Κουνουπιδιανά 73100 Χανιά
Νικόλαος(Νίκος)Βακάλης (http://www.nvakalis.gr)Μέλος Ομάδας του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος (Χριστιανοδημοκρατών) & των Ευρωπαίων Δημοκρατών
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών
enemy
Διαχειριστής
Διαχειριστής



ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Βιομετρικες αερομεταφορες   Τετ Νοε 12, 2008 2:49 pm

ΔΙΕΘΝΗ
ΗΝΩΜΕΝΕΣ ΠΟΛΙΤΕΙΕΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ
Στο στόχαστρο οι μετανάστες
Τα προσχήματα της ασφάλειας και της προστασίας από την «τρομοκρατία» είναι αυτά που προβάλλονται
«Τεράστια η πρόκληση της διασφάλισης των συνόρων των Ηνωμένων Πολιτειών για την προστασία της χώρας από την τρομοκρατία» δηλώνει το υπουργείο Εσωτερικής Ασφαλείας και προωθεί τη βιομετρική κάρτα διέλευσης συνόρων - BCC. Την αποστολή προώθησης ανέλαβε πρόσφατα ο υπουργός Δικαιοσύνης Αλμπέρτο Γκονσάλες, που παρά τα συνεχή πυρά πολιτικών ακόμη και από το Ρεπουμπλικανικό Κόμμα και των ΜΜΕ να παραιτηθεί εξαιτίας του σκανδάλου με την απόλυση δικαστών για «πολιτικούς λόγους», συνεχίζει απτόητος και βρέθηκε στην πολιτεία του Μίτσιγκαν με στόχο να πείσει τις φυλές των αυτοχθόνων Ινδιάνων σε όλα τα βόρεια σύνορα ώστε να αποδεχτούν το μέτρο!
Ο λόγος της ειδικής αποστολής του Γκονσάλες η εκφρασμένη αντίθεση του Εθνικού Κογκρέσου των Αμερικανών Ινδιάνων (NCAI) στα σχέδια της κυβέρνησης Μπους για εισαγωγή βιομετρικών και άλλων στοιχείων στην κάρτα διέλευσης συνόρων. Όπως διατύπωσαν στο πρόσφατο συνέδριό τους, η κάρτα παραβιάζει τους όρους των συμφωνιών με τα έθνη των Ινδιάνων (πρόκειται για τις 9 συμφωνίες μεταξύ των αποικιοκρατών και των αυτοχθόνων που υπογράφτηκαν από το 1722 έως το 1805 και τροποποιήθηκαν έως το 1865) και παραβιάζει κατάφωρα τα δικαιώματα των αυτοχθόνων λαών, οι οποίοι βρίσκονται και στις δύο πλευρές των αμερικανοκαναδικών συνόρων. Μάλιστα, τονίζουν ότι ειδικά ενός τύπου λήψη βιομετρικών στοιχείων, η βιομετρική λήψη της ίριδας, ενέχει σοβαρούς κινδύνους καθώς μπορεί να προκαλέσει ακόμη και τύφλωση εάν δε μετρηθεί σωστά.
Πιέσεις προς «απείθαρχες χώρες»
Η επίσκεψη Γκονσάλες συνέπεσε με την επίσκεψη Μπους στον Καναδά, ώστε να συμμετάσχει στην τριμερή Συνάντηση των ηγετών της Βορειοαμερικανικής Συμφωνίας Ελεύθερου Εμπορίου (NAFTA), δηλαδή των ΗΠΑ, του Καναδά και του Μεξικού. Ο Αμερικανός Πρόεδρος προωθούσε την ατζέντα της μετατροπής των συνόρων σε φρούρια για τους ανθρώπους αλλά απολύτως ανοιχτά για τα εμπορεύματα και τις επιχειρήσεις. Ειδικά η πίεση προς τον Πρόεδρο του Μεξικού, Φελίπε Καλντερόν, για την αποδοχή των πολύ ειδικών μέτρων φρούρησης των συνόρων των ΗΠΑ με το Μεξικό ήταν αφόρητη. Μία πίεση που είχε και ως όπλο το νέο πακέτο μέτρων που προώθησε ο Λευκός Οίκος, μετά το αδιέξοδο στο Κογκρέσο όσον αφορά την υιοθέτηση νομοθετικών μέτρων που πρότεινε για τη μετανάστευση, όπως τη σημαντική αύξηση του αριθμού των συνοροφυλάκων - το 2006 ο Αμερικανός Πρόεδρος αύξησε κατά 6.000 άνδρες τη δύναμη της συνοροφυλακής, η οποία έφθασε στους 18.000 άνδρες - και την επιβολή αυστηρότερων προστίμων σε βάρος όσων προσλαμβάνουν μετανάστες που βρίσκονται στη χώρα δίχως έγγραφα. Επίσης, χρηματοδότηση κέντρων κράτησης «παράνομων μεταναστών» ώστε να υπάρχει η δυνατότητα προφυλάκισης 31.500 ατόμων έως την απέλασή τους, ελαχιστοποίηση της δυνατότητας των μεταναστών να εφεσιβάλλουν τις αποφάσεις απέλασής τους και φυσικά άσκηση πιέσεων προς «απείθαρχες χώρες» προκειμένου να δεχτούν τον αναγκαστικό επαναπατρισμό υπηκόων τους που βρίσκονται στις ΗΠΑ παράνομα.
Τα αποτελέσματα της πίεσης ήταν άγνωστα καθώς ο Καλντερόν αποχώρησε εσπευσμένα λόγω της κατάστασης έκτακτης ανάγκης που κηρύχτηκε το Μεξικό όταν ο κυκλώνας «Ντιν» χτύπησε με μανία τη χώρα... αν και δε χρειάζεται κανείς να διαθέτει ειδικές μαντικές ικανότητες για να κατανοήσει τι σημαίνει πίεση. Ειδικά στο Μεξικό, όπου τα αποτελέσματα της νέας μεταναστευτικής πολιτικής των ΗΠΑ, με το τείχος και τη στρατιωτικοποίηση των συνόρων, έχουν προκαλέσει «σεισμούς μεγατόνων» και στο πολιτικό σκηνικό της «φίλης και συμμάχου» χώρας, του Μεξικού. Εξάλλου, τα εκατομμύρια των Μεξικανών μεταναστών στις ΗΠΑ έχουν βρεθεί στο στόχαστρο της νέας μεταναστευτικής πολιτικής των ΗΠΑ, που ουσιαστικά ισοδυναμεί με τη νομιμοποίηση ενός καθεστώτος σύγχρονης δουλείας.
Απελάσεις, διώξεις, θάνατοι
Τελευταίο χαρακτηριστικό παράδειγμα η απέλαση της 32χρονης Ελβίρας Αρεγιάνο, μίας ακόμη μάνας - σύμβολο μετά τη «μάνα της ειρήνης» τη Σίντι Σίχαν, που απελάθηκε στις 20 Αυγούστου, σε άλλη μία χρονική σύμπτωση... Εδώ και ένα χρόνο η Αρεγιάνο είχε βρει καταφύγιο σε μία εκκλησία του Σικάγο, αποχωριζόμενη το γιο της Σαούλ που είναι Αμερικανός πολίτης αφού έχει γεννηθεί στις ΗΠΑ, προκειμένου να αποφύγει την απέλαση, ενώ είναι ένα από τα στελέχη του κινήματος των μεταναστών που εδώ και δύο χρόνια σείουν με τις κινητοποιήσεις τους τις αμερικανικές πόλεις.
Οι αμερικανικές αρχές ισχυρίζονται ότι απέλασαν την Αρεγιάνο για την παράνομη είσοδό της στη χώρα το 1997, λόγω της καταδίκης της το 2002 για πλημμέλημα (τη χρήση μίας πλαστής κάρτας κοινωνικής ασφάλισης) και λόγω του ότι φυγοδικούσε. Αυτά είναι τα προσχήματα, το κίνητρο για την απέλαση της Αρεγιάνο ήταν σίγουρα το να τρομοκρατήσει το κίνημα των μεταναστών και με αυτόν τον τρόπο να αποτραπούν οι αγωνιστικές διαθέσεις τους.
Βέβαια, υπάρχει και άλλη πλευρά του νομίσματος, μέσα στην «ατυχία» της η Αρεγιάνο ήταν τυχερή γιατί τουλάχιστον δε βρέθηκε στα ειδικά κέντρα κράτησης των «παράνομων μεταναστών». Κέντρα κράτησης που σημειωτέον η οικοδόμησή τους έχει ανατεθεί χωρίς διαγωνισμό σε θυγατρική της διαβόητης εταιρείας KBR -εταιρείας που συνδέεται με τον αντιπρόεδρο Ντικ Τσένι και έχει λάβει συμβόλαια από την οικοδόμηση αμερικανικών βάσεων στην Τουρκία (Ιντσιρλίκ) ή το Κόσσοβο - σε 30 χώρες σε έξι ηπείρους, μέχρι τα συμβόλαια για την ανοικοδόμηση του Ιράκ ή της Νέας Ορλεάνης μετά το πέρασμα του κυκλώνα «Κατρίνα». Τα συμβόλαια ύψους 385 εκατομμυρίων δολαρίων που της ανατέθηκαν από το υπουργείο Εσωτερικής Ασφαλείας αφορούν την «προσωρινή κράτηση και διαχείριση της υπόθεσης απέλασης».
Τι ακριβώς εννοείται με το διαχείριση;
Την 7η Αυγούστου ο Εντίμαρ Άλβες Αραούχο, Βραζιλιάνος υπήκοος, κάτοικος Μίλφορντ Μασαχουσέτης, πέθανε ενώ βρισκόταν υπό την κράτηση πρακτόρων της Υπηρεσίας Μετανάστευσης και Τελωνείων (ICE). Ο Αραούχο, εργάτης σε πρατήριο καυσίμων και ζωγράφος, συνελήφθη και παραδόθηκε στην ICE όταν η αστυνομία του Ροντ Αϊλαντ σταμάτησε το όχημά του και ανακάλυψε ότι εκκρεμούσε σε βάρος του εντολή απέλασης. Ο Αραούχο ήταν επιληπτικός. Ο θάνατος του Αραούχο ήταν ο τρίτος σε διάστημα μικρότερο των τριών βδομάδων. Σύμφωνα με πρόσφατο άρθρο των «Νιου Γιορκ Τάιμς», πολλές βδομάδες πριν τους τελευταίους θανάτους, τουλάχιστον 62 άνθρωποι είχαν βρει το θάνατο υπό κράτηση και «κανένα κυβερνητικό σώμα δεν έχει την υποχρέωση καταμέτρησης των θανάτων ανθρώπων που κρατούνται για παράνομη μετανάστευση».
Η Υπηρεσία Μετανάστευσης και Τελωνείων (ICE) δημιουργήθηκε την 1η Μαρτίου 2003 και είναι το μεγαλύτερο τμήμα ερευνών του υπουργείου Εσωτερικής Ασφαλείας. Σύμφωνα με την ετήσια έκθεσή της για το οικονομικό έτος 2006 έχει προϋπολογισμό 4,2 δισ. δολαρίων, εκ των οποίων τα 98 εκατομμύρια δολάρια κατανέμονται για την αντιμετώπιση των ιατρικών αναγκών των κρατουμένων. Σχεδόν ένα εκατομμύριο άνθρωποι έχουν προσαχθεί από την ICE από το 2004 και ο καθημερινός μέσος όρος κρατουμένων οποιαδήποτε δεδομένη στιγμή φτάνει τους 27.500 ανθρώπους.
Η ICE διατηρεί τουλάχιστον 16 κέντρα κράτησης στις ΗΠΑ, ορισμένα υπό δικής της διεύθυνση και άλλα που έχουν ανατεθεί σε κερδοσκοπικές εταιρείες, όπως η «Σωφρονιστική Εταιρεία Αμερικής ΑΕ» που είναι η μεγαλύτερη κερδοσκοπική εταιρεία φυλακών στη χώρα. Δηλαδή, όχι μόνο μπαίνουν στο στόχαστρο οι μετανάστες αλλά γίνονται και αντικείμενο για το προσπορισμό κερδών από την κράτησή τους.
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών
 
Βιομετρικες αερομεταφορες
Επιστροφή στην κορυφή 
Σελίδα 1 από 1

Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτήΔεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
 :: Παγκοσμιοποίηση :: Νέα από το Κράτος του Μεγάλου Αδελφού-
Μετάβαση σε: